Deze lag al heel lang opzij.  Ik moest enkel nog 2 pootjes en het mutsje haken.   En gisteren heb ik hem eindelijk afgewerkt!

materialen

5 bollen Annell Rapido bruin
1 bol Annell Rapido zand
1 bol Annell Rapido geel
1 bol Annell Rapido blauw
1 bol Annell Rapido rood
1 bol Annell Rapido oranje
1 bol Annell Rapido groen
restje Annell Rapido wit (voor de ogen)
restje Annell Rapido zwart (voor de ogen)

vulling
haaknaald 3mm

patroon

Het is reeds de 3e keer dat ik dit patroon maak.  De patronen van Delicious Crochet.com zijn stuk voor stuk geweldig mooi en leuk om te maken.   Je krijgt het patroon vrijwel onmiddellijk na betaling doorgestuurd in pdf-formaat.  

Meestal wordt er gebruik gemaakt van vasten.  Als het patroon gebruik maakt van een speciale steek (zoals hier: de lussensteek), staat dit ook altijd heel erg duidelijk uitgelegd in de pdf.    Ook de werkinstructies van Delicious Crochet.com zijn altijd heel duidelijk.   Er staat perfect aangegeven hoe en waar je de verschillende onderdelen in elkaar moet zetten.

Het mutsje vond ik persoonlijk iets moeilijker om te maken.  Het beste is dat je na elke ronde je draad afknipt en tijdens het haken meeneemt.  Ik had dit niet gedaan, waardoor het (in mijn ogen) wat slordiger lijkt.  Als je de draden elke toer afknipt en de restjes in de volgende toer mee-haakt (zodat deze weg zijn) krijg je volgens mij een veel mooier resultaat.  En moet je de draadjes op het einde ook niet meer instoppen. 😉

Kortom:  dit is zeker en vast niet de laatste keer dat ik een patroon van Delicious Crochet.com ga maken!

Hier volgen nog enkele leuke patronen van Delicious Crochet.com die ik ooit gemaakt heb:

1 comment on “Coquena the Llama (Delicious Crochet.com)”