Soms is het moeilijk om gemotiveerd te blijven als je aan een complexer patroon werkt of aan een groot project werkt.

Bij een complex patroon moet je constant goed opletten wat je doet, opperste concentratie dus.   En bij grotere projecten lijkt het soms of er geen einde aan komt.

Hierdoor kan het soms lijken alsof haken minder ontspannend is en meer inspanning van je vergt.

Ik heb dit in het verleden al wel eens meegemaakt en maar al te vaak belandde mijn haakwerkje dan onafgewerkt in de kast.

Dit kan nochtans op een heel makkelijke en leuke manier opgelost worden.

Als ik nu met een complex of groot project start, dan neem ik er steevast een boekje amigurumi’s haken bij.   Tijdens het maken van mijn hoofdproject, schakel ik geregeld over naar kleinere projectjes die snel klaar zijn.     Amigurumi’s zijn hiervoor geweldig.  Maar je kan ook bolletjes haken of bloemetjes of granny squar’s, … enz.  er zijn oneindig veel kleine projecten die je hiervoor kunt gebruiken.

Op deze manier blijf ik altijd gemotiveerd om mijn hoofdproject af te werken.

Veel succes met jullie volgende grote project!