Granny squares to the next level.   Ofwel zo creatief mogelijk te werk gaan met gehaakte lapjes.  Op dit moment is het haken van teddybeertjes en originele accesoires met in de hoofdrol granny squares enorm populair.    Een van die geweldig leuke projecten is miss Wooly van Woolytoons.

Vorige maand ben ik een workshop gaan volgen bij Echtstudio (Alphen aan de Rijn).  In de shop ben ik onmiddellijk verliefd geworden op miss Wooly.   Ze is zo ongelooflijk mooi en schattig en ze is ongetwijfeld een echt hartendiefje.   Zelfs mijn man kon zijn ogen niet van haar afhouden.

materialen

Ik had nog wat wol in voorraad en heb dus alleen maar bijbesteld wat ik nog niet had.  Maar bij echtstudio.nl kan je het patroon in een pakket kopen en dan heb je onmiddellijk alle nodige wol en fournituren.

Als je in dezelfde kleuren wenst te werken als mijn miss Wooly, vraag dan zeker raad in de wolwinkel waar je je materialen koopt.  Soms zal je namelijk 2 draden moeten samennemen om dezelfde dikte te krijgen voor al je bolletjes wol.  

Bij Echtstudio hebben ze ook alle onderstaande kleuren.  Voor de katoendraad kijk je best bij Catania of Phildar coton 3.  Voor de gouddraad kan je phildar sunset gebruiken.  Voor het pluizige haar kan je kiezen tussen de verschillende kleuren van Brazilia.  Maar ik denk dat de haartjes en het staartje ook best wel leuk zijn in phildar neige.

Hier volgt een overzicht van de gebruikte materialen:

2 x phildar sunset goud (ik heb 2 draden samengenomen om te haken)
2x phildar relais 5 (ook hier 2 draden samengenomen om te haken, dit is echter een iets harder garen, dus ik raad eerder aan om phildar coton 3 te gebruiken)
1x annell coton 8 fel roze
1x annell coton 8 zwart
1x phildar coton 3 roze 0001
1x Annell flash color zwart
3x phildar coton 3 craie

2 veiligheidsogen 12mm
valse wimpers
textiellijm
haaknaald n° 2,5
haaknaald n° 4 (voor het haar en het staartje)
synthetische vulling

patroon

moeilijkheidsgraad: gemiddeld tot gevorderd

te koop bij : echtstudio.nl of woolytoons

Alle onderdelen worden apart gehaakt.  Voor het lijfje worden er verschillende granny squares gehaakt die uiteindelijk het bollige lijfje moeten vormen.

Het aan elkaar zetten van alle granny squares is niet zo makkelijk, maar het resultaat is een super leuke bal.  Je zou eventueel hier al kunnen stoppen met het patroon en de bal gewoon zo in de speelgoedmand leggen.

Ik heb gekozen om goud en zwart te gebruiken voor miss Wooly.   Miss wooly in haar “rockin’ the world” outfit!

bye bye!  En veel succes met jullie eigen miss Wooly!

1 comment on “Miss Wooly rockin’ the world! (Woolytoons)”