Op de blog van Echtstudio stond een hele mooie gehaakte herfstkrans.  De inspiratie voor deze krans kwam van Attic24.

Met deze krans kan je eigenlijk alle kanten op.  Je kan hem decoreren voor kerstmis, pasen, herfst, winter, zomer, … enz.

En het is een geweldige manier om restjes op te werken.

materialen

restjes wol, kleuren naar keuze
een isomo ring

patroon

Het patroon voor de krans is heel makkelijk.   Je haakt gewoon een rechte lap met halve vasten.  Voor de kleurwissels en de breedte van de strepen is er niet echt een vaste structuur.  Gewoon doen wat je gevoel zegt.

Zorg er ook voor dat je lapje niet te groot is.  De krans is mooier als deze een klein beetje spant.

Vervolgens haak je de twee uiteinden van de krans aan elkaar.  Je hebt nu een lus-achtig gehaakte lap.  Deze moet je nu rond de ring vouwen.  Je naait de 2 zijkanten aan elkaar langs de achterzijde van de ring.

Op bovenstaande foto kan je zien hoe ik de twee zijkanten aan elkaar heb gezet.  Het is belangrijk dat de verschillende kleurstroken bijven doorlopen.

Et voilà!  Je krans is klaar.

Nu moet deze nog gedecoreerd worden met blaadjes, paddestoelen, slingers, …  met eender wat je mooi vindt.

Ik heb gewerkt rond het thema herfst.  Mijn krans zal dus nog versiert worden met herfst-dingetjes.  Op dit moment ben ik nog een beetje aan het nadenken over de versiering.   Maar ik ben er zeker van dat het een erg leuke herfstkrans zal worden!

En dankzij de leuke vrolijke streepjes, kan hij nu al dienen als herfstdecoratie.  

En wie weet wonen er binnenkort wel herfst-elfjes in mijn krans…