or just CAL@CCC
Block nummer 2 is ook reeds klaar!  Nog 2 vierkantjes haken en ik heb mijn “achterstand” voor deze CAL weg-gewerkt.
Ik merk nu al dat het geweldig leuk is (en verslavend!) om met deze CAL mee te doen.   Ik kan niet wachten tot het zondag is, want dan volgt block nummer 5.
Voor deze CAL werk ik met allemaal overschotjes wol.  Ik heb HEEEL erg veel overschotjes!  (Waarschijnlijk herkennen sommigen zich hier ook wel in…)
Probleem is wel dat het ook heel veel verschillende kleurtjes zijn.  Het zal dus een beetje een uitdaging worden om de verschillende kleuren met elkaar te combineren.
Voor block nummer 2 heb ik de kleur rood van block #1 hergebruikt.  Hierdoor ontstaat er toch al tussen block #1 en #2 een link.  Ik denk dat ik zo telkens 1 kleur van de vorige blok ga hergebruiken voor de nieuwe block.   Ik ben benieuwd naar het resultaat.

materialen

Ik heb gebruik gemaakt van Annell Rapido.  Deze wol is een beetje te vergelijken met Stylecraft special DK, maar is een ietsie pietsie beetje dunner. 
De voorgestelde naalddikte voor deze wol is 3 Ć  3,5.   Ik gebruik voor dit project 3,5.  Voor een dekentje mag het van mij altijd wel ietsje losser gehaakt zijn, dus dan opteer ik meestal voor een dikkere haaknaald.

patroon

Het patroon is op een schaal van “beginner – medium – gevorderd – expert”, een goeie medium. šŸ™‚
Het patroon staat goed uitgelegd, dus beginners zouden zich er ook aan kunnen wagen.  

Bij deze CAL wordt echter rekening gehouden met je haakniveau.  Het eerste vierkant was echt wel haalbaar voor beginners.  Dus beginnende hakers… als je met deze CAL mee-doet, dan leer je gaandeweg enorm veel steken en technieken.  Leuk toch!  

Lukt block #1 niet zo goed, dan maak je er toch gewoon nog eentje, tot dat je deze onder de knie hebt.  En op facebook kan je ook heel veel hulp krijgen.

Block #2 is ietsje moeilijker, omdat hier ook een popcorn-steek in zit.  Maar als alle steken van block #1 lukken, zonder dat je er bij moet nadenken, dan ben je zeker en vast klaar voor block #2.  Een popcorn-steek is namelijk “gewoon” een reeks van 5 stokjes die je samen neemt.

De 2 volgende blocken komen er snel aan.  Block #3 zal ik zeker vandaag nog klaar hebben, dus die krijgen jullie wellicht morgen al te zien.  En morgen hoop ik ook de 4e klaar te hebben.

Hier kunnen jullie alvast mijn eerste twee creaties terugvinden:
En wat denken jullie van mijn kleurcombinaties en de gekozen kleuren?  Passen de kleuren goed bij elkaar ?