Het 25e vierkantje is van mijn favoriete designer van deze CAL.  Addie square van Melissa Green.

Gebruikte steken:
st = stokjedst = dubbel stokje

tst = tripple stokje

tr = tros 
(haak 5 stokjes in dezelfde steek, maar hou telkens de laatste lus van je stokje op je naald.  Je hebt nu 6 lussen op je naald.  Neem een nieuwe lus op je naald en haal deze in één keer door de 6 lussen.)

vv = verlengde vaste
(steek je naald in de steek ONDER de volgende steek, of in de steek aangegeven in het patroon, en haak zoals gewoonlijk een vaste.  Als je de lus ophaalt, trek je deze tot aan de laatste steek van je toer.)
vst = verlengd stokje
(hetzelfde principe als de vv, maar dan met een stokje)

Here we go!

Ter info:

Elke toer sluit je af met 1 hv in de eerste steek van die toer.Als ik schrijf: 12 st  haken deze toer -> dan is het 1e stokje 3 keerlussen.Uitgeschreven is dit dus: haak 3 keerlussen, haak 1 st in de volgende 11 stokjes.Ik doe dit om mijn schrijfwijze in te korten.
een dst = 4 keerlusseneen tst = 5 keerlussen…
Alles wat tussen * … * staat is een patroon dat telkens moet herhaald worden.Als iets tussen ( … ) staat, wil dat zeggen dat al die steken in de dezelfde steek moeten gehaakt worden. 

TOER 1
12 v in een ring

TOER 2
In elke steek: (1 tr, 1 l)

TOER 3
In elke kettingruimte (1 tr, 2 l)

TOER 4
In de kettingruimtes haak je telkens (1 v, 1 vv in de tr van toer 2, 1 v)
op elke tr van vorige toer haak je telkens (1 v, 1 l, 1 v)

TOER 5
Vanaf deze toer beginnen we al met het vormen van de hoeken.
haak telkens volgend patroon:
* 1 v in de kettingruimte, 5 st in de vv, 1 v in de kettingruimte, 5 st in de vv, 1 v in de kettingrumte, (2 st, 2 l, 2 st) in de vv *

TOER 6
Hecht een nieuwe kleur aan in één van de hoeken (kettingruimte van 2 l).
herhaal volgend patroon:
* (2 st, 2 l, 2 st) in de kettingruimte, 1 l, sla 2 steken over, 1 st op de volgende v, sla 1 steek over, 1 l, 1 v op de volgende 3 st, sla 1 steek over, 1 l, 1 hst op de volgende v, sla 1 steek over, 1 l, 1 v op de volgende 3st, sla 1 steek over, 1 l, 1 st op de volgende v, 1 l *

TOER 7
In de kettingruimtes op de hoeken : (2 st, 2 l, 2 st)
In elke steek en kettingruimte van vorige toer : 1 st
Langs elke zijde heb je dan 19 stokjes + 4 stokjes op de hoeken

TOER 8
In de kettingruimtes op de hoeken: (2 st, 2 l, 2 st)
langs de zijden: 
** 1 st in het eerste stokje na de hoek-kettingruimte, sla 1 steek over, 1 l, nu haak je tot het einde van de zijde telkens :
* 1 st in de volgende 3 steken, 1 l, 1 steek overslaan *,
haak nog 1 st in de laatste steek van deze zijde **

TOER 9
In de hoeken: (2 hst, 2 l, 2 hst)
langs de zijden : 
*hst in elk stokje van vorige toer en 1 vst in de overgeslagen steek van toer 7 *

TOER 10
in de hoeken : (2 hst, 2 l, 2 hst)
langs de zijden:
* 1 hst in de volgende 3 steken, 1 l, sla 1 steek over, 1 hst in de volgende 2 steken, 1 l, sla 1 steek over, 1 hst in de volgende 7 steken, 2 l, sla 2 steken over, 1 hst in de volgende 7 steken, 1 l, sla 1 steek over, 1 hst in de volgende 2 steken, 1 l, sla 1 steek over, 1 hst in de laatste 3 stken *

TOER 11
in de hoeken : (2 hst, 2 l, 2 hst)
langs de zijden:
* in elke steek van de vorige toer haak je 1 hst, in de kettingruimtes haak je telkens 1 vst op de overgeslagen steken van toer 9 *

TOER 12
in de hoeken : (2 st, 2 l, 2 st)
langs de zijden: 1 st in elke steek van vorige toer.

Tot het volgende vierkantje!

Square #25 is from one of my favorite designers from this CAL.  It’s Addie square from Melissa Green.

For the English photo-tutorial, please feel free to visit lookatwhatimade.net.

see you next square!