Alweer een nieuw vierkantje!  Nummertje 27 is genaamd Dalliance en is een design van Muggins (Margaret MacInnis).
Haar Ravelry pagina is zeker eens het bezoeken waard!  Er staan nog veel prachtige patronen op van vierkantjes.  En… de meeste zijn gratis!  
En wat vinden jullie van mijn kleuren?  Lekker fleurig toch ? 

Gebruikte steken:
tst = tripple stokje

pof = pofsteek

(maak een omslag, steek de naald in de volgende steek, haal een lus op, trek de lus hoog genoeg, zodat deze gelijk komt met je vorige steken – herhaal dit 4x –  Je hebt nu normaal gezien 9 lussen op je naald, maak nog een laatste omslag en haal deze in één keer door alle lussen.)

rtstv = reliëf tripple stokje voor
(haak een tst, maar steek je naald rond de volgende/aangegeven steek van voor naar achter, ga dan rond de steek tot je naald terug aan de voorkant van je werk uit komt)

Here we go!
Ter info:

Elke toer sluit je af met 1 hv in de eerste steek van die toer.Als ik schrijf: 12 st  haken deze toer -> dan is het 1e stokje 3 keerlussen.Uitgeschreven is dit dus: haak 3 keerlussen, haak 1 st in de volgende 11 stokjes.Ik doe dit om mijn schrijfwijze in te korten.
een dst = 4 keerlusseneen tst = 5 keerlussen…
Alles wat tussen * … * staat is een patroon dat telkens moet herhaald worden.Als iets tussen ( … ) staat, wil dat zeggen dat al die steken in de dezelfde steek moeten gehaakt worden. 

TOER 1
haak 8 v in een ring

TOER 2
haak in elke v : (1 pof, 2 l)

TOER 3
haak in elke kettingruimte : (1 hst, 3 l)

TOER 4
haak in elke kettingruimte 6 v

TOER 5
Herhaal volgend patroon : * 1 pof, 2 l, sla één steek over *

TOER 6
haak alleen in de kettingruimtes
herhaal telkens volgens patroon : * (2 st, 2 l, 2 st), 2 hst, 2 hst, 2 v, 2 hst, 2 hst *

TOER 7
De kettingruimtes van vorige toer zijn je hoeken.
Haak in de hoeken : (1 v, 3 l, 1 v)
haak langs de zijden: *3 l, sla 2 steken over, 1 v * x4

TOER 8
hoeken : (2 st, 3 l, 2 st)
zijkanten: haak in elke kettingruimte 3 st

TOER 9
hoeken : (1 pof, 1 l, 1 pof, 1 l, 1 pof)
zijkanten : *1 l, sla een steek over, 1 pof * x9, 1 l

TOER 10
hoeken : haak in de middelste pof steek -> (2 st, 2 l, 2 st)
zijkanten : haak 1 st in elke kettingruimte en 1 rtstv rond elke pof

TOER 11
hoeken : (2 st, 2 l, 2 st)
zijkanten : haak alleen in de achterste lus van de vorige toer, haak in elke steek 1 st

TOER 12
hoeken: 3 v in de kettingruimte op de hoeken
zijkanten : haak in elke steek 1 v

TOER 13
Je hebt hier 2 opties.  Voor de CAL werd optie B gekozen, maar kies gerust de versie die jij het mooist vindt.
optie A:
hoeken : in de middelste v haak je 3 hst
zijkanten : haak 1 hst in elke steek
optie B:
hoeken : haak in de middelste v (1 st, 1 dst, 2 l, 1 dst, 1 st)
zijkanten : haak alleen in de achterste lus van de vorige toer, haak in elke steek 1 stokje.
Veel succes!   En vergeet niet om je resultaat te delen op de facebook-groep of op de Flickr-pagina van deze CAL!

Another square!  And we’re at number #27.  This one is called Dalliance, a design from  Muggins (Margaret MacInnis).
There’s lots of other lovely square designs on her ravelry and… most of the designs are free!  So what are you waiting for ? 
What do you think of my version ? I am a real fan of my new colors.  It completely brightens up the whole thing.  Happy!
Are you looking for a stunning photo-tutorial in English ?  Then go to :  lookatwhatimade.net 
See you next time!