Alweer het 28e vierkantje. Voor je’t weet heb je dus een fantastisch leuk dekentje klaar.
Het vierkantje van deze week is “Katherine’s Rose” van Melinda Miller. Geen onbekende designer voor deze CAL.  Allemaal prachtige designs, als je’t mij vraagt.  Ik hoop stiekem dus dat er nog enkele vierkantjes volgen van Melinda Miller.
Het patroon is geweldig leuk en helemaal niet zo moeilijk als het lijkt.  Eens je de techniek van de bloemblaadjes onder de knie hebt, zou je bijna alleen nog maar bloemblaadjes haken.  Tja… ik ben er in ieder geval al fan van.  Er gaat zeker nog eens een bloem-projectje volgen. šŸ™‚
Gebruikte steken:
tst = tripple stokje

Kst = kabelsteek

(sla een steek over, 1 st in de volgende 3 steken, maak een omslag, steek je naald in de overgeslage steek, haal een lus en trek deze tot op de hoogte van de 3 stokjes die je net hebt gehaakt, haak je stokje)
tip: niet te vast haken, anders kan je werkje wat krom trekken.

Here we go!
Ter info:

Elke toer sluit je af met 1 hv in de eerste steek van die toer.Als ik schrijf: 12 st  haken deze toer -> dan is het 1e stokje 3 keerlussen.Uitgeschreven is dit dus: haak 3 keerlussen, haak 1 st in de volgende 11 stokjes.Ik doe dit om mijn schrijfwijze in te korten.
een dst = 4 keerlusseneen tst = 5 keerlussen…
Alles wat tussen * … * staat is een patroon dat telkens moet herhaald worden.Als iets tussen ( … ) staat, wil dat zeggen dat al die steken in de dezelfde steek moeten gehaakt worden. 

TOER 1
haak 8 v in een ring

TOER 2
haak in elke steek : *1 st, 2 l *

TOER 3
In elke kettingruimte : * 1 v, 3 st, 1 v *

TOER 4
We gaan nu terug een kettingbasis haken voor de volgende reeks bloemblaadjes.
haak telkens tussen 2 blaadjes in * 1 hv, gevolgd door 4 l *

TOER 5
Haak in elke kettingruimte : * 1 v, 4 st, 1 v *

TOER 6
Terug 1 hv tussen elke bloemblaadje, gevolgd door 5 l

TOER 7
In elke kettingruimte : * 1 v, 5 st, 1 v *

TOER 8
tussen elk bloemblaadje 1 hv, gevolgd door 6 l

TOER 9
In elke kettingruimte : * 1 v, 6 st, 1 v *

TOER 10
tussen elk bloemblaadje 1 hv, gevolgd door 7 l

TOER 11
in elke kettingruimte : * 1 v, 1 st, 5 dst, 1 st, 1 v *

TOER 12
* 1 v in elk eerste dst van de vorige toer, 5 l, 1 v in het laatste dst , 5 l *

TOER 13
haak telkens in de kettingruimtes:
* (6 v), (3 hst), (3 st, 2 l), (3 st), (3 hst), (6 v) *

TOER 14
Dit is de eerste toer met de kabelsteek.  De kettingruimtes in de vorige toer zijn de hoeken.
Haak in de hoeken : (1 st, 2 l, 1 st)
zijkanten : * kst * x6

TOER 15
hoeken : (1 st, 2 l, 1 st)
zijkanten : 1 st in de volgende steek, * kst * x6, 1 st in de laatste steek

TOER 16
hoeken : (1 st, 2 l, 1 st)
zijkanten: 1 st in de volgende 2 steken, *kst* x6, 1 st in de laatste 2 steken

TOER 17
hoeken : (2 st, 2 l, 2 st)
zijkanten : 1 stokje in elke volgende steek

TOER 18
hoeken : (2 st, 2 l, 2 st)
zijkanten : 1 stokje in elke volgende steek

Klaar!  En, wat vinden jullie ?  Prachtexemplaartje, toch ?

groetjes!

Already square #28!  Time goes fast. 
It’s again a square from designer Melinda Miller.  And I love each and every of her designs.  So squeee! everytime I get to make one of her squares in this CAL.
The square’s called “Katherine’s Rose“.  And I know that the patterns looks complex, but believe me, it is not.  In fact I thought it was such fun to make, that I really want to start a new project now with flower leaves. (Like a pillow or something like that.)  The flower leaves are really fun to do.
If you’re looking for a crazy good English photo-tutorial, please go to : lookatwhatimade.net.
Crafty greetings,