Gebruikte steken :
dstal = dubbel stokje gehaakt in de achterste lus
speciale steken
5-pt = picot van 5 lussen
(maak 5 lussen, 1 hv in de eerste gemaakte lus)
4st-tros = tros van 4 stokjes
(haak 4 stokjes, maar hou de laatste lus op je naald tot je 5 lussen hebt, haak de 4 stokjes samen door de laatste lus door de 5 lussen op de naald te halen)
rstv = reliëf stokje voor
(haak een stokje rond het volgende stokje, steek je haaknaald in langs de voorzijde van je werk)
Ter info :
Als ik schrijf : 12 st haken in deze toer -> dan is het 1e stokje gelijk aan 3 keerlussen.
Uitgeschreven is dat dus : haak 3 keerlussen, haak 1 st in de volgende 11 steken
Ik doe dit om mijn schrijfwijze in te korten.   Bij elke soort steek, hoort ook een bepaald aantal keerlussen.  ->
1 hst = 2 keerlussen
1 st = 3 keerlussen
1 dst = 4 keerlussen
1 tst = 5 keerlussen
Alles wat ik tussen *…* plaats is een patroon dat telkens moet herhaald worden.
Als ik iets tussen (…) zet, dan wil dat zeggen dat al die steken in dezelfde steek moeten gehaakt worden.
here we go!
TOER 1
12 st in een ring
TOER 2
2 st in elk stokje
TOER 3
*(3 st, 1 l), sla 2 steken over*
TOER 4
Op elke groepje van 3 stokjes haak je : *(2 st), 1 st, (2 st), 2 l*
TOER 5
Op elk groepje van 5 stokjes haak : *4st-tros, 3 l, 4st-tros*
maar haak in je eerste steek 2 stokjes van je tros
bij de start van je 2e tros begin terug in het 3e stokje en haak in de laatste steek ook weer 2 stokjes
TOER 6
Haak alleen in de kettingruimtes.
*4 st, 4 st, 4 st, 5 st*
TOER 7
In deze ronde starten we met het vormen van de hoeken.
*3 dst in de volgende steek, 2 l, 1 dst in de volgende 3 steken, 1 st in de volgende 2 st, 1 hst in de volgende 2 st, 1 v in de volgende 5 st, 1 hst in de volgende 2 st, 1 st in de volgende 2 st, 1 dst in de volgende 3 st, 3 dst in de volgende steek, 2 l*
TOER 8
hoeken : 3 st, 2 l, 3 st
zijkanten : sla 2 dst over, 1 hst in de volgende 4 steken, 1 v in de volgende 13 steken, 1 hst in de volgende 4 steken, sla 2 dst over
TOER 9
hoeken : 3 st, 2 l, 3 st
zijkanten : 1 hst in elke steek
TOER 10
hoeken : 1 st, 2 l, 1 st
zijkanten : *5-pt, 1 st in de volgende 3 steken*
TOER 11
hoeken : 2 st, 2 l, 2 st
zijkanten : 1 st in elke steek
TOER 12 (optioneel extra toer voor deze CAL
haak in elke steek 1 hv en aan de hoeken 2 hv.  Terwijl je deze haakt neem je telkens 1 lus mee van de picots van toer 10. Op deze manier fixeer je de picots en liggen ze mooi plat op je werk.
Klaar!   Tot het volgende vierkantje.

For a lovely English photo-tutorial, please visit lookatwhatimade.net
crafty greetings!