Vierkantje #36 van deze CAL is Frostbloom 12″ Afghan Square van Shan Sevcik.   Deze designer is absoluut niet aan haar proefstuk toe.  Ga zeker eens een kijkje nemen op haar Ravelry pagina om haar andere prachtige ontwerpen te bekijken.
Gebruikte steken :
-AL = gehaakt in de achterste lus
speciale steken
V-st = 1 st, 1 l, 1st
L-st = verlengd stokje
(De eerste lus van het stokje dat je ophaalt, trek je op tot deze even hoog is als de lus op je naald.  Haak het stokje verder af op de normale manier.)
Ter info :
Als ik schrijf : 12 st haken in deze toer -> dan is het 1e stokje gelijk aan 3 keerlussen.
Uitgeschreven is dat dus : haak 3 keerlussen, haak 1 st in de volgende 11 steken
Ik doe dit om mijn schrijfwijze in te korten.   Bij elke soort steek, hoort ook een bepaald aantal keerlussen.  ->
1 hst = 2 keerlussen
1 st = 3 keerlussen
1 dst = 4 keerlussen
1 tst = 5 keerlussen
Alles wat ik tussen *…* plaats is een patroon dat telkens moet herhaald worden.
Als ik iets tussen (…) zet, dan wil dat zeggen dat al die steken in dezelfde steek moeten gehaakt worden.
here we go!
TOER 1
*1 st, 1 l* x8
TOER 2
in elke kettingruimte V-st
TOER 3
in elke kettingruimte : 1 st, 2 l, 1 st
TOER 4
Deze toer haak je volledig in de overgeslagen stokjes van toer 3.
*4 l, 1 v in de volgende 2 stokjes*
TOER 5
haak in elke kettingruimte van toer 4 : 6 st
TOER 6
Deze toer haak je volledig in de stokjes van toer 3, maar zorg dat je achter de net gehaakte toeren blijft.
*5 l, 1 v in de volgende 2 stokjes*
TOER 7
haak in elke kettingruimte van toer 6 : 7 st
TOER 8
Deze toer haak je in de kettingruimtes van toer 3, maar zorg dat je achter de net gehaakte toeren blijft.
haak in elke kettingruimte 4 st, 2 l
TOER 9
Het eerste stokje na de kettingruimtes sla je over in deze toer.
Deze toer beginnen we met het vormen van de hoeken.
*in de eerstvolgende kettingruimte (1 st, 1 L-st, 1 dst, 2 l, 1 dst, 1 L-st, 1 st), sla de eerste steek over, 1 hst in de volgende 3 steken, 3 v in de kettingruimte, sla de eerste steek over, 1 hst in de volgende 3 st*
TOER 10
hoeken : 2 st, 2 l, 2 st
zijkanten : 1 st in elke steek
TOER 11
hoeken : 1 st, 2 l, 1 st
zijkanten : *V-st, sla 2 steken over* x6, V-st 
TOER 12
hoeken : 2 st, 2 l, 2 st
zijkanten : 1 st in elke steek
TOER 13
hoeken : 2 st, 2 l, 2 st
zijkanten: werk alleen in de -AL. 1 st in elke steek
TOER 14
hoeken : 1 st, 2 l, 1 st
zijkanten : *V-st, sla 2 steken over* x10, V-st
TOER 15
hoeken : 2 st, 2 l, 2 st
zijkanten : 1 st in elke steek
TOER 16 (optioneel!)
Deze toer haak je in de voorste lussen van toer 12.
Haak 2 v in elke lus en 1 l op de hoeken
OPTIONEEL EXTRA TOER voor deze CAL
hoeken : 1 v, 1 l, 1 v
zijkanten : Haak in elke steek een reliëf-hst steek je naald in langs de achterzijde van het werk en rondom het beentje van het stokje van de vorige toer.
Klaar!   Tot het volgende vierkantje.

Square #36 is Frostbloom 12″ Afghan Square from designer Shan Sevcik.   I wholeheartedly recommend to visit her ravelry page for her other lovely designs.
For the English photo-tutorial, please visit lookatwhatimade.net
Crafty greetings!