De kleurbalans van mijn foto’s is niet zo perfect, zoals je zal merken…  Mijn excuses hiervoor.  Ik heb zopas een nieuw fototoestel gekocht en moest nog een beetje wennen.  Maar hopelijk zijn de foto’s duidelijk genoeg.
Vierkantje #37 is een heel erg mooie samenwerking tussen designers Virginia Burrow en Dedri Uys.  Het resultaat is deze Prince Protea Square.
Deze vertaling is niet bedoeld om het origineel patroon te vervangen, maar dient enkel als vertaal-hulpmiddel om samen met het originele patroon te gebruiken.

Een meer gedetailleerde fotowerkwijze kan je terugvinden op de blog van Dedri Uyslookatwhatimade.net.
Gebruikte steken :
speciale steken
5dst-tros = haak 5 dubbele stokjes, maar laat de laatste lus op je naald tot je 5 lussen hebt, haak de dubbele stokjes samen door de laatste lus door alle lussen op de naald de halen
rstv = reliëf stokje voor
rsta = reliëf stokje achter
r- = reliëf-
-v = -voorzijde van het werk
-a = -achterzijde van het werk
Ter info :
Als ik schrijf : 12 st haken in deze toer -> dan is het 1e stokje gelijk aan 3 keerlussen.
Uitgeschreven is dat dus : haak 3 keerlussen, haak 1 st in de volgende 11 steken
Ik doe dit om mijn schrijfwijze in te korten.   Bij elke soort steek, hoort ook een bepaald aantal keerlussen.  ->
1 hst = 2 keerlussen
1 st = 3 keerlussen
1 dst = 4 keerlussen
1 tst = 5 keerlussen
Alles wat ik tussen *…* plaats is een patroon dat telkens moet herhaald worden.
Als ik iets tussen (…) zet, dan wil dat zeggen dat al die steken in dezelfde steek moeten gehaakt worden.
here we go!
TOER 1
12 st in een ring
TOER 2
1 st + 1 rstv in elke steek
TOER 3
1 st, (1 st + 1 rstv)
TOER 4
(1 st + 1 rstv), 1 st, (1 st, 1 rstv)
TOER 5
1 st, (1st + 1 rstv), 1 st (1 st, 1 rstv)
TOER 6
Nu gaan we 5dst-tros maken rond de stokjes van vorige toer, gevolgd door 6 lussen.
TOER 7
op elke kettingruimte 6 v en 1 v op elke tros
TOER 8
rond de vasten van vorige toer 1 st en 1 rdstv (reliëf dubbel stokje voorzijde) rond de tros van toer 6
TOER 9
we starten met het maken van de hoeken
hoeken : (2 dst, 2 l, 2 dst)
zijkanten : 3x 1 st, 3x 1 hst, 11x 1v, 3x 1 hst, 3x 1st
TOER 10
Deze haken we weer rond de stokjes van toer 9, uitgezonderd de hoeken, die haak je in de kettingruimtes.
hoeken : 2 st, 2 l, 2 st
zijkanten : 5x rsta, 3x rhsta, 11x rva, 3x rhsta, 5x rsta
TOER 11
hoeken : (2 st, 2 l, 2 st), 1 l
zijkanten : sla telkens 1 steek over en haak 1 st, 1 l
TOER 12
hoeken : (2 st, 2 l, 2 st)
zijkanten : in elke kettingruimte 1 st, 1 l
TOER 13
hoeken : 2 st, 2 l, 2 st
zijkanten : 1 st in elke steek en kettingruimte
Klaar!   Tot het volgende vierkantje.

Square #37 is the lovely Prince Protea Square.  A creation that was born out of the collaboration between designers Virginia Burrow and Dedri Uys.  
Please visit Dedri Uys‘s blog, lookatwhatimade.net, for the English photo-tutorial and the original pattern.