patroon recensie Salty de krokodil

Patroon: Salty, the crocodile

Designer: Stacey Trock van Freshstitches

Moeilijkheidsgraad: gemiddeld

Gebruikt garen: Blue Sky Alpacas Worsted cotton

Haaknaald: 4,5 mm

Formaat afgewerkt product: 48 cm van staart tot neus

RECENSIE

Deze stond al erg lang op mijn “must-do”-lijstje en nu ik hem eindelijk heb kunnen maken, ben ik echt ongelooflijk blij.  Het resultaat is een erg schattige krokodil met een lekker hoog knuffelgehalte.

De moeilijkheidsgraad geeft aan dat het een patroon is voor iemand met een gemiddelde kennis van haken.  Echter ben ik er van overtuigd dat dit project ook perfect haalbaar is voor een beginner, mits je de basis van haken reeds onder de knie hebt.  Er worden helemaal geen moeilijke technieken gebruikt en de losse onderdelen zijn zeker en vast ook geschikt voor een beginnend haak(st)er.

Bij het in elkaar zetten moet je wel even je aandacht erbij houden.  De knobbeltjes op de rug kan je namelijk best mooi uitlijnen met elkaar, voor het mooiste effect te verkrijgen.  In het patroon wordt aangeraden om eerst alle kleine onderdelen aan elkaar te zetten, zodat je de draadjes gemakkelijk kan wegstoppen in het lijfje en hoofd.  Ik heb echter al meerdere keren gemerkt dat deze techniek niet zo goed werkt voor mij persoonlijk.  En dus zet ik eerst het lijfje vast aan het hoofd, vervolgens de neus en dan de laatste onderdelen.  Ik hoor graag van jullie welke techniek jullie het liefst gebruiken.

salty the crocodilesalty the crocodile

Ik wil het patroon kopen!

Het patroon staat gepubliceerd in het boek “Crocheted Softies” en is verkrijgbaar in printversie en in e-boekversie.  Er is ondertussen ook reeds een Duitse versie van het boek uitgebracht.  Zeker de moeite om eens te bekijken, want er staan enkele serieus schattige knuffeltjes om te haken in het boek.

Veel haakplezier toegewenst!

creatieve groetjes,
Wendy

2 comments on “Patroon recensie: Salty, de krokodil”