Haken voor het goede doel. Littlebirdsos.co.uk // een littlewendycrochet.com blogpost

Deze haaknaald werd handgemaakt van een takje dat hier zorgvuldig voor werd geselecteerd tijdens een heerlijke natuurwandeling.

Naar het eindejaar toe worden er niet alleen veel cadeautjes gekocht, maar doneren mensen ook vaker een centje aan het goede doel.

De haak- en brei-community staat zelfs een beetje gekend voor het organiseren van allerlei acties voor het goede doel.

Een erg leuk initiatief is Littlebirdsos.co.uk.  Een organisatie die gerund wordt door enkele zeer sterk sociaal geëngageerde vrijwilligers, gelokaliseerd in Leicester (Groot-Brittanië), en die zorgt dat kunst en artisanaal handwerk toegankelijk wordt voor hun gemeenschap.

Via deze organisatie krijgen personen toegang tot vrijetijdsactiviteiten, waarvoor het anders moeilijk zou zijn door een diversiteit aan redenen (armoede, mobiliteit, mentale gezondheid, …)

Zo organiseren ze o.a. kunstprojecten volgens de “Public Health for England evaluation framework”.  Een soort van indicator voor gezondheid en welzijn.

Wekelijks zijn er kunst- en handwerk activiteiten gericht op het verbeteren van de gezondheid en het welzijn van hun community.

Een van hun groepen “yarnjackers” maakt leuke spulletjes met allemaal gerecycleerde materialen of materialen uit de natuur.  De opbrengst van de verkoop van deze spulletjes gaat integraal terug naar het verbeteren van de werking van Little Bird SOS.

Wil je hen ook steunen of wil je misschien gewoonweg ook zo’n leuke en unieke haaknaald?  Ga naar littlebirdsos.co.uk voor meer info.

Creatieve groetjes,
Wendy

Psssst:  Deze haaknaald is trouwens (samen met een uniek bolletje wol) een geweldig leuk en origineel cadeau voor een haak-grage vriend(in).