En nu is het wachten tot zondag, want blok #4 is ook al klaar!
De kleurcombinatie die ik heb gekozen doet me een beetje aan house-muziek en de jaren ’90 denken.  Weet je nog in de beginjaren dat fluo-kledij en new-beat en smileys op en top in de mode waren ?   Geef toe… het vierkantje zou een knipoog kunnen zijn naar deze periode. Niet ?

materialen

Ook weer Annell Rapido gebruikt voor deze.  Met uitzondering van de kleur lichtblauw.  Dat is een garen van phildar, genaamd CANASTA.  
Het is een heerlijk zacht en luchtig garen met een dunne glitterdraad en een heel subtiel reliëf. De samenstelling is een mengeling van katoen-acryl.  De aanbevolen naalddikte voor dit garen is ook 3 à 3,5 mm.  Dat maakt het garen perfect combineerbaar met Annell Rapido.
Ik moet toegeven dat ik niet verwacht had dat ik zo’n mooi resultaat ging krijgen met het garen van PHILDAR.  Het is al een heel oud garen, dat ik ooit van iemand heb gekregen.  Ik krijg van familie en vrienden geregeld restjes wol.  En deze was ook zo’n restje dat al jaren bij iemand in de kast lag.  
Ik heb dus geen idee of dit garen nog bestaat.  Maar ALS ik het nog kan vinden, dan ga ik zeker enkele bolletjes aanschaffen!  Dit garen lijkt mij geweldig leuk om een super zachte Amigurumi in te maken.  Volgens mij geeft deze wol een heerlijk knuffelig effect.

patroon

Het patroon dus.  Deze lijkt misschien moeilijker als vierkant  #3, maar niets is minder waar!   

Moeilijkheidsgraad is dus medium.

Voor de beginnende hakers: er zitten 3 nieuwe steken in.  Maar eigenlijk is er maar één echt nieuw.

De eerst nieuwe steek is een cluster.  Dit zijn in feite gewoon 2 stokjes die je samen haakt.  Herinner je je hoe je moet minderen in een patroon ?  Bijvoorbeeld door 2 steken samen te haken ?  Wel… een cluster maakt gebruik van diezelfde techniek.  

De tweede nieuwe steek is een omgekeerde popcorn.  Een popcorn ken je al van vierkant #2, dus moeilijk kan dit niet zijn.  Het verschil?  In plaats van je lus langs de voorzijde door het stokje te halen, trek je de lus langs de achterzijde door het stokje.  It’s easy like that!

De derde nieuwe steek is een reliëfsteek.  Zie je hoe je in de blauwe rand een soort van reliëfje hebt ?  Dit krijg je door je stokje te haken ROND het stokje van de vorige toer.

Vierkant #4 is momenteel mijn favoriet.  Deze was niet te moeilijk.  Ik kon tijdens het haken de meeste van mijn eindjes makkelijk meenemen in mijn haakwerk.  En het ging lekker snel vooruit.

En hier heb je ze nog eens allemaal op een rijtje:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *