Het patroon voor deze CAL kan je vinden op deze blog:

5 extra streepjes erbij!   En deze keer heb ik gebruik gemaakt van mijn kleurschema.

Deze week was heel erg makkelijk.  Gewoon basissteken, niets nieuws.  Maar dat mag ook wel eens.  En dat haakt lekker weg voor de tv.

De kleurtjes die erbij zijn gekomen:

  • roestbruin
  • beige
  • gemêleerd groen
  • groen
  • gemêleerd groen
Volgende week weer enkel nieuwe streepjes erbij.  Ik ben ongelooflijk nieuwsgierig welke steken het gaan zijn.
Mijn favoriete steek tot nu toe is de stersteek.  Deze vindt ik gewoonweg prachtig!  Ik denk zeker dat ik die steek nog wel eens ga gebruiken bij toekomstige projectjes.
Ik was in het begin een beetje sceptisch over de groentinten.  Ik ben namelijk niet zo’n fan van groen, maar eerder fan van fleurige kleurtjes… In ieder geval hoe groter het dekentje wordt, hoe mooier ik het begin te vinden.
De wol die ik voor dit dekentje gebruik heb ik bijna allemaal cadeau gekregen van familie & vrienden.  Ik krijg af en toe een winkelzak vol wol cadeau die ze zelf niet meer gebruiken en die vaak al enkele jaren bij hen in de kast verstopt zit.
Wat vinden jullie van mijn herfst-dekentje?

Gisteren ben ik ook gestart met “Happy het rendierhoofd XL” voor mijn collega.  De kleurcombinatie beloofd fantastisch mooi te worden!
De wol die ik heb gebruikt is catania.  Een heel andere kwaliteit dan drops paris.  Catania is een beetje stugger en daarom net iets geschikter voor dit project dan drops paris.  Drops paris is een beetje pluiziger en zachter, wat deze dan weer geschikter maakt voor dekens.
Maar indien gewenst kan je de catania grande en drops paris perfect combineren, want ze zijn ongeveer even dik.  Het leuke gemêleerde effect van hieronder heb ik gekregen door 2 draden (gewone) catania samen te nemen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *