Het 44e vierkantje is Flower Wreath van Aurora Suominen.  Een heel mooi ontwerp waar ik zowel een kerstkrans in zie (zal iets met het seizoen te maken hebben, vermoed ik.  Ik zie momenteel overal kerstmis.)  En een kleurrijk zomerse bloem in het midden van een helder groen grasveld.
Het patroon lijkt complex, maar is verrassend makkelijk.  Ik vond het ook heel erg leuk om te haken en zou het zo nog gebruiken voor een ander project.
Gebruikte steken :
stk = steek
speciale steken
rhsta = reliëf half stokje achter
(haak een half stokje rond de volgende steek, steek je haaknaald in langs de achterzijde van je werk)
rsta = reliëf stokje achter
(hetzelfde als rhsta, maar dan met een stokje)
pc = popcorn
(haak 4 st in de aangegeven steek, haal de lus van de naald, steek je naald in het eerste gehaakte stokje, haal de lus op en haak verder zoals aangegeven in het patroon)
hoek = (2 st, 2 l, 2 st) in de kettingruimte of steek op de hoek
(alle hoeken in dit ontwerp worden op deze manier gehaakt.)
Ter info :
Als ik schrijf : 12 st haken in deze toer -> dan is het 1e stokje gelijk aan 3 keerlussen.
Uitgeschreven is dat dus : haak 3 keerlussen, haak 1 st in de volgende 11 steken
Ik doe dit om mijn schrijfwijze in te korten.   Bij elke soort steek, hoort ook een bepaald aantal keerlussen.  ->
1 hst = 2 keerlussen
1 st = 3 keerlussen
1 dst = 4 keerlussen
1 tst = 5 keerlussen
Alles wat ik tussen *…* plaats is een patroon dat telkens moet herhaald worden.
Als ik iets tussen (…) zet, dan wil dat zeggen dat al die steken in dezelfde steek moeten gehaakt worden.
here we go!
TOER 1
12 st in een ring
TOER 2
2 st in elke stk
TOER 3
(1 v, 3 l) in elke stk

TOER 4
Werk achter toer 3, rond de stokjes van toer 2.
rsta rond elk st van toer 3
TOER 5
2 st in elke stk
TOER 6
(1 v, 3 l) in elke stk
TOER 7
Werk achter toer 6, rond de stokjes van toer 5.
rsta rond elk st van toer 5
TOER 8
1 st in elke stk
TOER 9
(1 v, 3 l) in elke stk
(achterzijde van vierkant)
TOER 10
Werk achter toer 9, rond de stokjes van toer 8.
rsta rond elk st van toer 8
(achterzijde van vierkant)
TOER 11
1 hoek, 1 st in de 11 volgende stk
TOER 12
zijkanten : 1 st in elke stk
TOER 13
zijkanten : 1 st in de eerste 5 stk, *1 pc, 1 st* x5, 1 st in de 4 laatste stk
TOER 14
zijkanten : 1 st in elke stk
TOER 15
zijkanten : 1 st in elke stk
TOER 16
zijkanten : 1 st in elke stk
TOER 17 (extra optionele toer van deze CAL)
hoeken : (3 hst, 2 l, 3 hst)
zijkanten : rhsta rond elk st van toer 16
Klaar!   Tot het volgende vierkantje.

Square #44 is Flower Wreath from Aurora Suominen.  It’s a beautiful design that could be a christmas wreath or even a spring flower.  Also I really love the simplicity of this design.  Whichever color combination you choose to use, the result will always be beautiful in this design.
I really loved making this square and hope you did as well.
For the English photo tutorial, please visit the lovely blog from Dedri Uys, lookatwhatimade.
Crafty greetings,
Wendy

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *